Google dla Organizacji Non Profit

Autor: Zespół redakcyjny - data ostatniej modyfikacji: 2020-03-04 07:0:16

Google dla Organizacji Non Profit (G4NP) to pakiet usług firmy Google, stworzony z myślą o organizacjach społecznych. Dzięki niemu NGO-sy dostają darmowy dostęp do profesjonalnego zestawu narzędzi, umożliwiających efektywne prowadzenie działań, komunikację oraz skuteczniejsze docieranie do swoich beneficjentów i darczyńców. Program zawitał do Polski pięć lat temu. Warto więc przypomnieć sobie, jakie wsparcie zapewnia oraz jak do niego przystąpić.

Co wchodzi w skład G4NP?

G Suite dla Organizacji Non Profit to zestaw aplikacji, w ramach którego znajdują się m.in.: Gmail, Kalendarz, Dysk, Dokumenty czy też Hangouts. W wielu przypadkach mogą one w pełni zastąpić pakiet biurowy Microsoft Office, co samo w sobie zmniejsza koszty działania organizacji.

Być może część z Was myśli sobie właśnie o tym, że przecież te usługi są darmowe dla każdego, po co więc przystępować do jakiegoś programu?

Przede wszystkim, G Suite umożliwia organizacji korzystanie z własnej domeny. Dzięki temu w Gmailu obsłużymy własne adresy mailowe (np. michał@nazwastowarzyszenia.org.pl) zamiast darmowych adresów @gmail.com. Daje też więcej funkcji (jak np. 30 GB na dane dla każdego użytkownika w ramach organizacji) oraz możliwość łatwego zarządzania zasobami organizacji z poziomu Konsoli Administratora.

Organizacje dostają ten pakiet za darmo, bez względu na ilość użytkowników. To naprawdę wartościowe wsparcie, ponieważ ten sam pakiet, adresowany do podmiotów komercyjnych, kosztuje 4,68 Euro miesięcznie za każdego użytkownika.

Google Ad Grants, czyli program, w ramach którego wasza organizacja może wykorzystać do 10.000 USD miesięcznie na reklamy w systemie AdWords (reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google).

A po co reklamować się w wynikach wyszukiwania? Chociażby po to, aby skuteczniej docierać do odbiorców swoich działań oraz do potencjalnych darczyńców. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem, to zapraszam Was do obejrzenia webinaru "Buduj wartość produktów Twojej organizacji dzięki bezpłatnym reklamom Google’a". Artur Ziemacki – Mobilny Doradca Sektora 3.0 – wyjaśnia w nim krok po kroku, jak działa program. Przed przystąpieniem do Google Ad Grants warto jednak poświęcić trochę czasu na dopracowanie swojej strony internetowej, tak aby spełniała ona kryteria określone przez Google.

Program YouTube dla Organizacji Non-Profit ułatwia budowanie marki swojej organizacji za pomocą treści wideo oraz pozwala na jeszcze sprawniejszą komunikację z widzami.

Chociaż polskie organizacje społeczne nie mogą korzystać z wchodzącej w skład programu funkcji YouTube Giving (umożliwiającej zbieranie funduszy), to warto jednak zainteresować się tym kanałem komunikacji. Z platformy YouTube korzysta już ponad miliard użytkowników z 88 państw świata.

Google Earth i Google Maps Platform zawierają narzędzia do przedstawiania i udostępniania szerokiemu gronu odbiorców efektów działań w formie atrakcyjnych wizualizacji.

Własne mapy, sferyczne zdjęcia i wirtualne spacery, to doskonałe rozwiązania do prezentowania lokalnych zasobów albo rezultatów waszej działalności.

Jak dołączyć do programu G4NP?

Aby zakwalifikować się do programu G4NP, należy:

  •     być organizacją pożytku publicznego, fundacją lub stowarzyszeniem zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym;
  •     zarejestrować się w serwisie TechSoup Polska.

Z uczestnictwa w programie wykluczone są natomiast:

  •     instytucje państwowe;
  •     organizacje rządowe;
  •     placówki służby zdrowia;
  •     szkoły i uczelnie (do nich skierowany jest odrębny program Google for Education).

Rejestracja w serwisie TechSoup Polska umożliwia weryfikację statusu prawnego organizacji. Po jej ukończeniu (procedura trwa około 7–10 dni), organizacja otrzymuje token kwalifikacji (jest to ciąg znaków), który należy podać w formularzu rejestracyjnym do programu.
Podsumowanie

Jestem pewien, że każda organizacja, niezależnie od wielkości i obszaru działania, znajdzie w programie Google dla Organizacji Non Profit coś dla siebie. Chociażby narzędzia z pakietu G Suite, który może stanowić doskonałą alternatywę dla pakietu biurowego od Microsoft.

W tym miejscu szczególnie polecam kilka przydatnych tekstów:

  •     Dokumenty Google – przewodnik dla początkujących
  •     Dokumenty Google – sztuczki i porady. Część 2
  •     Dokumenty Google – sztuczki i porady. Część 1
  •     Jak wykorzystywać arkusze Google
  •     Kalendarz Google – zorganizuj się w chmurze
  •     Kalendarz Google – sztuczki i wskazówki

A na sam koniec zachęcam Was, abyście zapoznali się z inspirującymi historiami NGO-sów z całego świata, które wykorzystały pomoc programu G4NP do szerzenia swoich misji. Mam nadzieję, że i Wy napiszecie dzięki niemu swoją historię sukcesu.

 

Autor: Michał Szulc
Źródło: https://publicystyka.ngo.pl/google-dla-organizacji-non-profit-bezplatne-narzedzia-do-skutecznego-zarzadzania-i-komunikacji


Człowiek - najlepsza inwestycja
Portal jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Portal powstał w ramach projektu "Zacznijmy od początku - wdrożenie modelu współpracy w Pabianicach"
 
Cookies disclaimer

I agree Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device.